Kysely - Palstan uudet käyttäjät - HUOMIO:

Seuraa ilmoituksia ja anna kehitysehdotuksia.

Valvojat: ERDL, Poso1, bugout

Katts

Re: Kysely - Palstan uudet käyttäjät - HUOMIO:

ViestiKirjoittaja Katts » 27 Helmi 2011, 15:07

Pidic kirjoitti:Holger Pitkäsen elämän vaiheita selvittelin ja linkki heitti tänne. :D Mielenkiintoinen sivusto, hyviä linkkejä ja juttuja. Sitä vain mietin, että kehtaako itse mitään tänne kirjoitella. Yhdellä RT-keikalla olen ollut 10 vuotta sitten. Onko tämä ennemkin tarkoitettu legioonan miehille? Omat kokemukset legioonasta rajoittuu pikku kolariin heidän vaunun kanssa. Jälkeen päin sinänsä hauska muisto. Kaks legioonan vanhaa sotilaspoliisikersanttia sättii ranskaksi minkä ehtii ja sanaakaan en ymmärtänyt.

Tervetuloa, Pidic! Legioonalaisten lisäksi täällä on mm. rauhanturvaajia, poliiseja, vartijoita, PV:n henkilökuntaa, reserviläisiä, palo-pelastus-alan ihmisiä, muuten vaan aiheesta kiinnostuneita, jne jne - eli ihan kaikenlaista väkeä.
Kirjoittelemisiin sitten vaan, turha kainostella. Kiva saada uutta porukkaa tänne.

Terveisin inttiä käymätön hitsari, joskus vähän vartijaa leikkinyt, muuten vaan kiinnostunut hörhö.

FreedomFighter
Ylläpito

ViestiKirjoittaja FreedomFighter » 01 Maalis 2011, 22:32

Eräs foorumin käyttäjä vihjaisi tästä, on ollut tiedossa, mutta lukeminen riittänyt tiettyyn pisteeseen asti. Sotilaselämä aina kiinnostanut, välillä enemmän, välillä vähemmän. Suomessa ei kiinnosta sotilasura, se olisi kuin rahtari hienon täysiperävaunuyhdistelmän kanssa, mutta ilman ajoja.
Toiset puhuu, toiset lähtee...

Groke

ViestiKirjoittaja Groke » 02 Maalis 2011, 09:04

FreedomFighter kirjoitti:Eräs foorumin käyttäjä vihjaisi tästä, on ollut tiedossa, mutta lukeminen riittänyt tiettyyn pisteeseen asti. Sotilaselämä aina kiinnostanut, välillä enemmän, välillä vähemmän. Suomessa ei kiinnosta sotilasura, se olisi kuin rahtari hienon täysiperävaunuyhdistelmän kanssa, mutta ilman ajoja.

Siksi ma siirryin aikoinaan puoliperavaunuun. Paasi ympari Juorooppaa ja jopa Lahi-Itaan. Silloin joskus, aikana puunuijan ja kivikirveen... :mrgreen:
Himmel, Arsch und Weißdorn...

Miksu

ViestiKirjoittaja Miksu » 05 Maalis 2011, 16:37

Mietityttää että millasia salaisia agentteja täällä foorumeilla välillä vierailee ku parhaimmillaan on viisikin rekisteröitynyttä käyttäjää samaan aikaan sisällä ja yhdelläkään ei ole yhtäkään postausta. Vaihtavatko he sitten ajatuksiaan prvt msg avulla vai onko äiti kertonut ettei internettiin kannata kertoa mitään itsestää/elämästään :D Vähän harmi sinällään mut tietty jos ei oo mitään kysyttävää / lisättävää niin mitä sitä turhaan nostaa post counttia tämän viestin tapaisilla viesteillä :)
When is game time, it's play time!!!

keisari

ViestiKirjoittaja keisari » 06 Maalis 2011, 10:06

tännehän löysin tieni tosiaan yrittäessäni löytää informaatiota PMC alan hommista ja siitä miten sinne pääsee töihin. postauksien vähäisyys voi johtua osalla kevyestä ujoudesta. itse olen yrittänyt lukea mahdollisimman paljon vanhoja kirjoituksia etten antaisi itsestäni aivan täysin idioottia kuvaa. en kuitenkaan halua alkaa itseäni nolaamaan edes/etenkään täällä.

Mohisgus

ViestiKirjoittaja Mohisgus » 15 Maalis 2011, 00:19

Kyllähänse oli tämä legioona joka tänne foorumille toi ja sai kirjautumaan..eipä sen kummempia..
Glücklich ist, wer vergisst, was nicht mehr zu ändern ist...onnellinen on ken unohtaa, mitä ei voi muuttaa..-Johann Strauss

makkonen

ViestiKirjoittaja makkonen » 15 Maalis 2011, 10:26

Foorumille eksyin alunperin etsiessäni tietoa legioonasta, ei sillä että olisi munaa itellä lähteä, vaan lähinnä ihan mielenkiinnosta.

kankare

ViestiKirjoittaja kankare » 22 Elo 2011, 16:07

Täytyy myöntäää että löysin tieni tänne aikoinaan Muukalaislegioonaa kohtaan taphtuneen haun tuloksena. Ja paljon tuli luettua tuota "Kysymyksiä Muukalaislegioonasta" palstaa.

KössiPöde

ViestiKirjoittaja KössiPöde » 26 Marras 2011, 20:05

Itsekin löysin tänne samoin kuin monet muutkin, googlettamalla muukalaislegioonan. Paikka on alkanut kiinnostamaan koska täällä kotimaassa ei ole enää mitään mikä pakottaisi jäämään tai mitä jäisi kauheasti kaipaamaan. Mielenkiinnolla olen lukenut myöskin kysymyksiä ja vastauksia legioonasta aiheesta, paljon kaivattua tietoa on löytynyt, kiitos vaan paljon ihmisille jotka ovat viitsineet valaista tietämättömiä ja uteliaita...
Ei jumalauta! -LÄÄKKEET!

tsikke

ViestiKirjoittaja tsikke » 31 Heinä 2012, 20:55

Kuukkelin kauttahan nämä hyvät sivut on löytyny. Mielenkiinnolla lueskellut näitä asioita. Ja tosiaan lueskelun puolelle se on enimmäkseen jäänyt, jos sitä vaikka joskus aktivois itsensä ja kirjottelis enemmän... noo saa nähdä :lol: .

savipekka

ViestiKirjoittaja savipekka » 26 Marras 2012, 13:23

Luin Pietiläisen kirjan ja lisätietoja googletamalla löytyi tämä. Lisäksi mulla oli n. 10 vuotta sitten kollega, joka kertoi olleensa legionassa kaksi vuotta. Itse asiassa nyt muistankin hänen kertoneen, että ei karannut vaan lopetti muista syistä. Mukava kaveri, ei puhunut legionasta sen enempää enkä mä kysellyt. RIP vanha kamu.

Jokke1970

ViestiKirjoittaja Jokke1970 » 31 Joulu 2012, 20:49

Ostin ensimmäisen legioona aiheisen (englannin kielisen) kirjani 1987, 17 vuotiaana. Sen jälkeen seurasivat mukana kaikki mahdolliset dokkarit ja muistelmat aiheesta. Tykkäsin eniten Alex Lochrien muistelmista ja ennenkaikkea kaivoin kaiken mahdollisen tiedon Caporal-Chefin arvosta ja kyllä palkoista. Muistelen katselleeni jostain, että CCH peruspalkka olisi 1576 euroa eli kykyisin ovatko Legioonan omat värväyssivut vai oma lukutaitoni ruosteessa :-?

2008 syksyllä soitin ensimmäistä kertaa elämässäni Aubagneen. Yritin kysyä estäisikö karatessa loukkaantunut, sittemmin parantunut polveni pääsyn. Puhelu oli kaikenkaikkiaan positiivinen kokemuksena, mutta vaikka kyseinen legioonalainen kehotti tulemaan, sillä vain Legioonan lääkäri tekisi päätöksen en lähtenyt. Opiskelin tuolloin lähihoitajaksi ja mietin olisinko päässyt lääkintämieskurssille Legioonassa??? Nyt 42 vuotiaana haaveilen korkeintaan enään Cameronen päivän kokemisesta paikanpäällä ja hyvästä ranskalaisesta viinistä. Joskus olen miettinyt voisiko suomalaisia Legioonalaisia nähdä vaikkapa livenä ja tarjota pari tuopillista ja kysellä kaiken henkilökohtaisesti kokeneilta herroilta itseltään :)

T. Jochen Helsingistä

omgero

ViestiKirjoittaja omgero » 05 Tammi 2013, 23:48

Legioonan perässä googlen kautta tänne tuli eksyttyä, koskaan ei voi lukea mistään aiheesta liikaa :)

Azazel

ViestiKirjoittaja Azazel » 17 Tammi 2013, 05:11

Legioona on tässä jo hetken aikaa kiinnostanut ja kun google tarjosi koalition forumeiden ketjuja vastauksena vähän joka kysymykseen niin tuli sitten rekisteröidyttyä. Turvallisuusalalla häärin ja ylöspäin/"vakavampiin" hommiin olisi kova hinku mutta suomenmaa tuntuu tarjoavan aika vähälti koulutusta ja kokemusta jollaista vaaditaan isommissa ympyröissä...

Poso1

ViestiKirjoittaja Poso1 » 17 Tammi 2013, 09:30

Ehän mä nyt varsinaisesti uusi kävijä ole, mutta tainnut jäädä silti esittäytymättä.

Koalition löysin suunilleen niihin aikoihin kun mulla loppu soppari Pv:n kanssa ja työttömänä mietin että mitä seuraavaks? Legioona kävi harkinnassa, mutta olin ehkä kuitenkin turhan junnu vielä noihin aikoihin. Päädyin sitten turvallisuusalan sekatyömieheksi. Viimeaikoina foorumia onkin sitten tullut lueskeltua päivittäin.

Ostin jo lentoliput ranskaan ja lähtö olis loppukeväästä/alkukesästä.

Pakko muuten sanoa, että tää foorumi on mielestäni huomattavasti parempi kuin ulkomaiset vastineensa. Vaikka osa aktiivikirjoittelijoista nyt poistuikin, toivoisin mestan pysyvän elinvoimaisena :) Kysymyksiin saa kuitenkin hyviä vastauksia, eikä pelkkää vittuilua tyyliin: "mee paikanpäälle ja kato siellä"

Kiitos hyvästä foorumista!
Vivere militare est

Palaa sivulle “Ilmoitukset ja ylläpito”